השר דרעי שיגר מכתב לנשיא אוקראינה על התקרית באומן

    כשר בממשלת ישראל אשר קמה מאפר השואה והפרעות נגד העם היהודי במשך אלפי שנים, עלינו לדאוג כי המראות הללו לא יחזרו, וכי נעשה הכל כדי לבער את הנגע המבחיל של אנטישמיות וגזענות מעל פני האדמה
    איתי גדסי No Comments on השר דרעי שיגר מכתב לנשיא אוקראינה על התקרית באומן

    השר הרב דרעי במכתב דחוף לנשיא אוקראינה בעקבות החילול: "התקרית האנטישמית החזירה את המראות של פרעות ת"ח ות"ט; דורש להדק את השמירה על הציון הקדוש"

    דרעי צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    כשר בממשלת ישראל אשר קמה מאפר השואה והפרעות נגד העם היהודי במשך אלפי שנים, עלינו לדאוג כי המראות הללו לא יחזרו, וכי נעשה הכל כדי לבער את הנגע המבחיל של אנטישמיות וגזענות מעל פני האדמה
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הפנים הרב אריה דרעי שיגר אתמול מכתב בהול לנשיא אוקראינה מר פטרו פורשנקו, ובו דברי זעזוע קשים על המעשה המחריד שנעשה באישון לילה בציון הק' של רבי נחמן מברסלב באומן. בפתח מכתבו כותב השר דרעי, "הזדעזעתי לגלות הבוקר על התקרית האנטישמית  המחרידה… התקרית החזירה את המראות של פרעות ת"ח ות"ט לחיים, כ-400 שנים מאוחר יותר על אדמת אוקראינה".

    "האירועים האנטישמיים הינם פגיעה כנגד העם היהודי כולו, ומדינת ישראל רואה בחומרה רבה ולא תעבור לסדר היום", הוסיף.

    השר הרב דרעי פנה לנשיא ואמר: "אני קורא לך להמשיך את שיתוף הפעולה ההדוק בין העמים ולא לאפשר לאירוע הנ"ל לחמוק ללא עונש. אנו דורשים כי ייעשה כל שנדרש כדי לאתר את אותם פושעים אנטישמיים, להעמידם לדין ולגזור עליהם עונש כבד, כמו גם להדק את השמירה על האתר כדי לסכל כל פעולה דומה בעתיד. כמו כן אנחנו מבקשים לערב את מדינת ישראל בהליך החקירה, ולעדכן בכל מידע חדש אשר יצא לאור".

    השר הרב דרעי חותם את מכתבו בכאב: "כשר בממשלת ישראל אשר קמה מאפר השואה והפרעות נגד העם היהודי במשך אלפי שנים, עלינו לדאוג כי המראות הללו לא יחזרו, וכי נעשה הכל כדי לבער את הנגע המבחיל של אנטישמיות וגזענות מעל פני האדמה".

    יצוין, כי אתמול טלפון השר הרב דרעי לשגריר אוקראינה בישראל ומחה באזניו על התקרית. "אסור שהמוני המבקרים הפוקדים את הציון יחששו להגיע למקום", אמר.

    2016-10291



    0 תגובות